Od czego zacząć organizację zajęć online w zerówce?

Zanim rozpoczniesz zajęcia online w zerówce przemyśl, jaka jest Twoja grupa (spokojna, energetyczna, nieśmiała), ile liczy osób i jaki masz kontakt z rodzicami. Przypomnij sobie jaka jest ich sytuacja domowa (jakim sprzętem dysponują, czy rodzice pracują zdalnie, ile jest dzieci w domu). Być może próba spotkania online w ogóle nie będzie możliwa. Jeśli rodzice pomogą dziecku w uczestniczeniu w takim spotkaniu nie nastawiaj się, że przeprowadzisz „zajęcia”. Spotkanie powinno trwać jak najkrótsze (15-20 min), poproś, aby każdy powiedział w co się ostatnio bawił, pokazał swoją ulubioną zabawkę, rysunek, psa, kota, coś czym chciałby podzielić się z grupę. Nie namawiaj każdego do uczestnictwa w rozmowie. Daj mój czas, jak będzie gotowy to dołączy. Załóż, że spotkanie ma na celu podtrzymanie kontaktu z dziećmi, dodaniem im i rodzicom otuchy, przypomnienie, że o nich nie zapomniałeś/aś, że jesteś cały/a i zdrowy/a (dzieci mogą się martwić, ze skoro nie widzą cię w na żywo to coś złego ci się stało). Postaraj się, aby spotkania w miarę możliwości były regularne. Jeśli spotkanie w grupie kilkunastu osób nie będzie możliwe, spotkaj się w mniejszej grupie, albo z każdym dzieckiem i jego rodzicami osobno. Okaż rodzicom wsparcie, nie tylko w zakresie edukacji, ale przede wszystkim w zakresie pedagogiczno-wychowawczym. Możesz podsyłać im materiały do pracy z dzieckiem – ważne, aby były one nastawione na kreatywne spędzanie z nim czasu w domu, zabawę, zajęcia ruchowe itp. Przestrzegaj godzin pracy (nie wysyłaj materiałów wieczorem, wysyłaj maks. jedną wiadomość dziennie. Nie zapominaj, że rodzic nie ma Twojego wykształcenia i doświadczenia. Pomóż mu w tym trudnym czasie, a nie dokładaj kolejnej pracy. Poszukaj nowych materiałów, a nie przesyłaj te, które wykorzystałbyś/abyś w pracy w szkole/przedszkolu. Np. zamiast kserówki „poznajemy literkę B” wyślij film na You Tube, albo poleć przepisy na DIY – pomoce edukacyjne inspirowane pedagogiką Montessori