Jak rozpocząć pracę z padletem?

  1. Wejdź na stronę padlet.com.
  2. Zarejestruj się podając adres e-mail i hasło lub łącząc padlet z kontem Google, Microsoft lub Apple.
  3. Z górnego menu wybierz przycisk: Zrób padlet. a) Możesz tworzyć go od zera (posiadasz pełną kontrolę nad jego składem, wyglądem) albo b) skorzystać z gotowych schematów. W pierwszym przypadku decydujesz, w jaki sposób będą wyświetlały się treści umieszczane na tablicy – wybierasz układ z ośmiu dostępnych opcji: Ściana, Płótno, Strumieniowo, Siatka, Półka, Mapa, Oś czasu, BackChannel. Układ możesz zmienić korzystając z polecenia „Zmień format”. Polecenie to jest widoczne, gdy klikasz na 3 kropki znajdujące się w prawym górnym rogu, obok ikony konta. Ściana pozwala na ułożenie zawartości w formie cegieł, płótno daje możliwość rozmieszczania i łączenia zawartości w dowolny sposób. Strumieniowo to grupowanie i prezentowanie zawartości od góry do dół – przesuwamy treść scrollując. Siatka ustawia treść w wierszach, a Półka w kolumnach. BackChannel włącza okienko czatu. Mapa pozwala na dodawanie treści do punktu na mapie. Oś czasu umieszcza zawartość wzdłuż poziomej linii.
  4. Po wybraniu układu ustal główne parametry padletu: tytuł, opis (o czym będzie dana tablica), tapetę (wybór tła), motyw (kolor postów, styl czcionki), ikonę symbolizującą treść tablicy, sposób publikowania postów, sposób współpracy pomiędzy użytkownikami (możliwość komentowania udostępnionych treści, komentowania, polubienia i oceniania postów). Wybór parametrów jest uzależniony od Formatu. Tytuł i opis możesz zmieniać przyciskając ikonę zębatki ⚙ w prawym górnym rogu ekranu. Podobnie możesz zmienić adres tablicy (standardowo składa się on z trzech części: adresu strony (https://padlet.com ), nazwy użytkownika i ciągu cyfr i liter – może dowolnie zastąpić go innym ciągiem. Wchodząc w opcję udostępnij decydujesz o prywatności (prywatny, chroniony hasłem, tajny, publiczny), oraz ustawieniach związane ze wspólną pracą nad padletem (przeglądanie, edytowanie, edycja moderowana).
  5. Po ustawieniu wszystkich opcji, przejdź do zamieszczania postów. Dodaj materiały poprzez kliknięcie w ikonkę „+” w prawym dolnym rogu lub klikając dwukrotnie lewym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu na tablicy. Następnie wpisz tytuł i treść oraz dodaj link i wiele innych treści (z komputera lub z internetu). Wywołujesz je klikając na 3 kropki.
  6. W każdej chwili możesz edytować lub usunąć ten wpis (najedź kursorem na wpis, a pojawi się ramka z trzema poleceniami: Edytuj post, Usuń wpis, Więcej akcji. W opcji “edytuj post”, gdy zaznaczysz treść pojawi się możliwość zmiany czcionki, numerowania, itd. Po wybraniu “więcej akcji” masz możliwość zmiany koloru okienka.

Przydatne filmy i tutoriale: