Jak ograniczyć ilość platform, na których nauczyciele publikują materiały do lekcji?

Ze względu na okoliczności wdrażania edukacji zdalnej w polskich szkołach „z dnia na dzień”, nauczyciele pragnąc stanąć na wysokości zadania zaczęli stosować rozwiązania internetowe, które znali i wcześniej już wykorzystywali lub których było się łatwo nauczyć albo które rekomendowała zmobilizowana do działania społeczność nauczycielska. Z początku dyrektorzy pozostawili nauczycielom autonomię wyboru narzędzi, skutkiem czego doszło do sytuacji, że nauczyciele uczący w jednej klasie korzystają z e-dziennika, 4 komunikatorów, kilku odrębnych dysków chmurowych, oraz szeregu platform oferujących interaktywne materiały edukacyjne za każdym razem wymagające od uczniów logowania. Z biegiem czasu zarówno uczniowie, rodzice, jak i sami nauczyciele zdali sobie sprawę, że wielość narzędzi nie sprzyja przepływowi informacji i efektywności pracy zdalnej. Pojawiła się potrzeba ograniczenia ich liczby. Warto się zainspirować i skorzystać z doświadczeń szkół, które ten etap maja już za sobą, np. Akademii Dobrej Edukacji http://warszawa.dobraedukacja.edu.pl/szkola-na-linie/?fbclid=IwAR3Q0bCyyaQxDRLM_A_GD759o_ZGEVZ6EwXH-9imatpROH195ts86JX6wHQ

https://zdalnie.edu-akcja.pl/?fbclid=IwAR1K007v75-6ullpFw-Z-R1t1ii_FyJ_dhYF7t0NTtzMdYvDfZLrMUPP2Jc